Jak si udržet zdravé oči

Věděli jste, že na zdraví očí se podílí také naše játra, lediviny, srdce nebo i štítná žláza Oči potřebují zároveň také mnoho živin. Až 25 % všech minerálů a vitamínů spotřebují právě oči ke své správné činnosti souvisejícím s procesem vidění.

Základ je v dobré stravě

Pro zachování dobrého zraku nám významně pomůže správná strava. Ovoce a zelenina by neměla chybět na každodenním jídelníčku, neboť obsahuje mnoho vitamínů C, A a E. Neměli bychom zapomenout především na mrkev, která obsahuje karoten a pomáhá tak chránit zrak před šeroslepostí. Významně pomáhají také ryby, vejce, špenát, cibule, brokolice, květák, kapusta, česnek, sója a dokonce i víno, které přispívá k lepší cirkulaci krve v očních cévách.

Vitamíny pro zdravý zrak

Chceme-li si udržet dobré oči, měli bychom se zaměřit na celou řadu vitamínů, které mají příznivý vliv na celkový proces vidění. Mezi tyto vitamíny patří: A, B1, B2, B3, B5, B6, B12, C, E. Také bychom měli zajistit dostatečný přísun látek jako je kyselina listová, selen, lutein, zinek a aminokyseliny cystein, glycin a kyselinu glutamovou.

Škodlivé potraviny

Existuje i spousta potravin, které naším očím příliš neprospívají. Například bychom to neměli přehánět s cukrem, který při vyšší hladině může podporovat tvorbu šedého zákalu. Ani mléčné výrobky z pasterizovaného mléka našemu zraku neprospívají, jelikož laktóza omezuje v očích zásoby vitamínu C a glutathionu. Vynechat bychom měli také výrobky z živočišných tuků, bílé mouky, červeného masa. Očím neprospívá ani mnoho soli, kávy nebo alkoholu.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *