Dieta podle krevních skupin

Existuje vůbec? Je to možné, abyste zhubli na základě upraveného jídelníčku, který je úměrný Vaší krevní skupině? Kritici sice tvrdí, že podobné úvahy nemohou vůbec fungovat, ale jedno se dietě podle krevních skupin odepřít určitě nedá. Výrazně totiž zlepší zažívání. Vědecky prokázané výsledky však tato dieta tak docela nemá…

Krevní skupina A, vhodná je vegetariánská strava

Pro osoby s krevní skupinou A se nehodí tučné maso, pšenice nebo fazole. Naopak, k redukci váhy je vhodné konzumovat třeba ananas, většinu druhů zeleniny a sóju. Mezi další vhodné složky jídelníčku lze zařadit ryby, tofu a luštěniny. Při této dietě je ideální trochu poklidnější cvičení – tedy třeba jóga. Po červeném mase se „A“ cítí o poznání malátnější, pšenice jim zase překyseluje svalovou tkáň, pokud se přijímá ve větším množství.
Krevní skupina B, váha letí nahoru s čočkou
Trochu překvapivé, ale u krevní skupiny B je příčinou tloustnutí kukuřice, čočka nebo třeba pohanka, všechny tyto potraviny snižují metabolismus a takové arašídy dokonce potlačují funkci jater. Naopak mléčné výrobky nejsou pro „B“ problémem, ba právě naopak. Váhového úbytku dojdou lidé s touto krevní skupinou podle tvrzení některých dietetiků pravidelnější konzumací vajec, nízkotučných mléčných výrobků a zelené zeleniny. Ideální je i zvěřina a jakékoliv vnitřnosti.

Krevní skupina AB, konzumace masa je skoro tabu

Pokud máte poměrně vzácnou krevní skupinu AB, pro zhubnutí byste měli omezit červené maso na naprosté minimum. Ideální bude, když je nahradíte tofu či zeleninou. Tak docela v pořádku není ani kukuřice, ale i máslo, banány a pomeranče. Mezi vhodná jídla se dají zařadit mléčné výrobky, těstoviny nebo většina druhů ovoce. K redukci váhy přispěje třeba takový ananas. Velmi citlivé zažívání je u skupiny AB poměrně slabinou.

Krevní skupina 0, pozor na pšenici a brambory

Pro lidi s krevní skupinou 0, kteří mají vynikající imunitní systém a oproti ostatním i prakticky špičkový metabolismus, by měla být některá typická jídla být tabu. Konkrétně jde o pšenici, brambory, houby nebo čočku. Brzdou metabolismu je zde lepek, který neumožní adekvátní vstřebávání kalorií. Váhový úbytek by se měl dostavit s červeným masem, mořskými plody nebo vnitřnostmi. A nezapomenout na jodovanou sůl!

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *