Odkyselení organismu

Překyselené tělo znamená spoustu zdravotních problémů, doslova a do písmene od A do Z. Špatné stravování v první řadě, ale také samozřejmě kouření, alkohol, stres a neustálé rozčilování se nebo minimum pohybu, to vše hraje svou roli. Překyselený organismus je malátný, unavený, v depresi a určitě nefunguje správně – problémy v sociálních vztazích, bolesti, zvýšená hrozba civilizačních chorob. Takže co s tím? Prostě a jednoduše odkyselit!

Infekce, pálení žáhy, záněty – zbavte se jich!

V těle si musíte držet vyrovnané pH krve (tedy v rozmezí 7,36 – 7,44), jinak hrozí problémy. Nezapomeňte, že s detoxikací není nikdy pozdě začít, protože tělu prospěje i jednodenní půst. Budete se pak prostě cítit o poznání lépe! Detoxikovat ale neznamená trápit se hlady, spíše přejít na snadněji stravitelné potraviny a popíjet bylinné čaje a ovocné šťávy všeho druhu.
Stravování, které se nese v duchu přemíry masa, bílého pečiva, cukrů, zákusků, kávy a alkoholu, vede dříve nebo později k překyselení organismu. To je prostě neklamný fakt, který nejde přecházet mávnutím ruky. Polotovary nebo potraviny s významnou chemickou příměsí také našemu organismu zrovna nepřidají, pozor v tomto směru také na větší deficit vitamínů a minerálních látek. Látková výměna jinak nebude probíhat právě ideálně (řečeno samozřejmě nanejvýš kulantně).

Psychika je také hodně důležitá

Máte občas depky? To si rozhodně zaslouží pozornost, nervový systém je hodně citlivý. Strach, úzkost, časté špatné nálady a pocit bezvýchodnosti, to jsou faktory, které k překyselení organismu hodně přispívají. Dokud nebude tělo v harmonii, nebude se v tomto stavu nacházet ani duše – proto je potřeba pro začátek alespoň změnit stravovací návyky.
Nepodceňujte ani dýchat dostatečně zhluboka a občas si vyjít na procházku do parku. Městské prostředí je často plné smogu a zdraví rozhodně neprospívá. Dostatek relaxace a oddechu je prostě základ, jistou roli hrají i dobré sociální vztahy a kulturní život podle našich představ. Jednoduše řečeno, všechno souvisí se vším.

Jaké potraviny jsou takzvaně zásadotvorné?

Existují kyselinotvorné a zásadotvorné potraviny, v jídelníčku by měly být ideálně v rovnováze. A jaké že jsou ty zásadotvorné? Patří sem většina druhů ovoce a zeleniny, včetně brambor, banánů, melounů, květáku, mrkve, nektarinek nebo třeba švestek. Dále můžeme mluvit i o celozrnném chlebu, kuskusu, mandlích, všech čerstvých bylinkách, bílém jogurtu, kysané smetaně, sýrech Cottage a máslu. A tím ještě výčet zdaleka nekončí, do zásadotvorné (respektive přinejmenším „neutrální“ a nikoliv kyselinotvorné) skupiny potravin se řadí též krůtí maso nebo telecí filé. V neposlední řadě zmiňme vejce natvrdo či tofu.
S detoxikací bude skvělé začít na jaře, ale nezapomínejte, že nikdy není dost brzy a nikdy není ani dost pozdě. Dostatek tekutin, bylinné směsi, multivitaminové přípravky na přírodní bázi, odkyselující koupele (například solné nebo rašelinové). Ale nezapomínejte, že všeho moc škodí – opačným extrémem překyselení je takzvaná alkalóza, tedy příliš „zásaditý“ organismus.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *