Mýty kolem hubnutí

Chystáte se shodit nějaké to přebytečné kilo? Nebo pokračujete úspěšně v hubnoucím procesu? V každém případě Vás jistě bude zajímat, jaké principy a postupy při hubnutí prostě nefungují, abyste se jich mohli dopředu vyvarovat. Tak oč vlastně jde? Pojďme si udělat takové TOP10 největších polopravd a lží.

1) Bez snídaně se obejdete.

Tak tohle vůbec není pravda. Metabolismus se musí nastartovat hned ráno, jinak se zpomalí a bez snídaně budete také hladovět – nejlepší cesta, jak se v deset večer přecpat nejrůznějšími dobrotami.

2) Zázračné pilulky pomohou.

Zapomeňte na úžasné tabletky, které rozpustí tuk. Samozřejmě, jejich složení Vám neublíží a možná si s hubnutím trochu pomůžete, ale shození kil rovná se zvýšená fyzická aktivita, bez té to prostě nepůjde ani omylem.

3) Večer už raději nejíst.

Tohle také není pravda. Jíst naposledy v pět večer láká k lukulským hodům po setmění. Jezte naposledy zhruba tři hodiny před usnutím, ale tělo musí dostat živiny i během večerních hodin.

4) Nalačno se cvičí efektivněji.

To vůbec ne! Nalačno se budete při cvičení cítit malátnější a bez energie, není vůbec divu. Bez alespoň malé svačiny také nebude mít tělo co „tavit“, takže nebude cvičení tolik efektivní jako jindy.

5) Psychické rozpoložení nehraje roli.

Další zažitý omyl. Abyste mohli hubnout, musíte se cítit v pohodě. Dostatečně spát a nemít depky, to je základ. S nadměrným stresem se prostě tak dobře kila neshazují, to Vám asi potvrdí kdekdo.

6) Nasycené tuky opravdu škodí, vynechat je.

Pozor, všeho s mírou! Nasycené tuky pro lepší imunitu a vstřebávání vitamínů prostě potřebujete. Ale samozřejmě by se to s nimi nemělo přehánět, úplně je vynechat zavání do budoucna katastrofou.

7) Jíst zdravě je moc drahé.

Ale ne, určitě není. Minimálně toho nesníte tolik, co dříve – takže ušetříte. Dáte tělu jen to, co opravdu potřebuje. Stravování se z příliš laciných produktů jen tak mimochodem znamená do budoucna hrozbu civilizačních chorob.

8) Nejlepší snídaní je müsli.

No, jak které. Některé verze jsou přeslazené jednoduchými cukry, kaloricky rozhodně nemusí jít vždy o dietní potravinu. Zkuste raději nepražené müsli s nízkým obsahem cukru, lépe však ovesné vločky s jogurtem.

9) Brambory škodí, tloustne se po nich.

Brambory jsou naopak velmi dietní potravina, neobsahují velké množství tuku a se snítkou petržele a trochou másla je to vynikající oběd – navíc i poměrně dost nenáročný na přípravu.

10) Pití během jídla zpomalí trávení.

Záleží na tom, co pijete. U nekalorických nápojů naopak navodíte dříve pocit sytosti a tím menší porci poté spořádáte. Neexistuje navíc fundovaná vědecká studie, která by toto tvrzení přímo potvrdila.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *